Wpisy filmowe, to jedne z tych, do których wracacie regularnie, a że dawno takiego nie było, filmów przez ten czas wyszło kilka godnych polecenia, to postanowiłam przygotować aktualizację :)Dziś mam dla Was TOP 10 bajek i filmów familijnych ostatniego roku. Jesień idzie wielkimi krokami, wierzę że ta lista przyda się nieraz podczas szukania tytułu na jesienne popołudnie… koniecznie kocykiem i gorącą herbatą.
Aladyn
To chyba pierwszy w życiu musical, który w całości przypadł mi do gustu. Wszystko w tym filmie było idealne! Gdyby ktoś miał wątpliwości, film wyreżyserował Guy Ritchie, co momentami bardzo dobrze widać, co również gwarantuje świetną rozrywkę. Fabuła (przynajmniej rodzicom) bardzo dobrze znana, a jednak wciąga tak, że czujemy się jak przeniesieni w czasie i przestrzeni! Aktorzy dobrani idealnie, kadry, kolory, scenerie. Wszyscy się na tym filmie doskonale bawiliśmy, a Aladyn to jedna z najlepszych bajek jakie ostatnio oglądałam!
Toy Story 4
Miałam obawy czy to aby nie będzie odgrzewany kotlet. Do tego zwiastun sprawiał wrażenie, że w sumie już wszystko wiem co mnie podczas seansu czeka. Nic bardziej mylnego. Czwarta część przygód Chudego i jego ferajny nie dość, że jest godną kontynuacją kultowej serii, to jest jej pięknym zwieńczeniem. Ciii… nic więcej nie powiem. Tylko tyle, że dla mnie to najlepsza część ze wszystkich!
Król Lew
Czy jest remake, na który nasze pokolenie czekało bardziej? Król Lew to prawdziwa klasyka naszego dzieciństwa i w końcu doczekał się odświeżonej wersji, co nie było łatwym zadaniem. Jak się udało? Cóż, mnie nowa filmowo-cyfrowa wersja wyglądająca niczym program przyrodniczy nie przypadła do gustu. Oczywiście pod względem wykonania jest to absolutny top i niczego nie można twórcom zarzucić, chodzi mi jedynie o klimat. Na szczęście fabuła wciąż porywa, a sam film jest pozycją obowiązkową.
Chłopiec z burzy
Wciąż zadziwia mnie to, że ten film jest aż tak mało znany. Fabuła jest dość zaskakująca i nieoczywista, ale za to z bardzo mądrym morałem. Całości dopełniają przepiękne kadry i wzruszające momenty. Polecam na rodzinne i spokojne popołudnie.
Mary Poppins Powraca
Znów powrót do przeszłości, tym razem jednak kontynuacja… ale jaka! Dla mnie ten film byłby genialny, gdyby wstawki musicalowe. O ile w Aladynie w ogóle mi nie przeszkadzały, tak tu po prostu nudziły. Tak, wiem, nie jestem obiektywna, bo musicali nie lubię ;) Sama postać Mary Poppins po prostu genialna! Uważam, że każdy rodzić powinien mieć w sobie szczyptę Mary w sobie ;) a film magiczny!
O psie, który wrócił do domu
Klasyczny film o przyjaźni człowieka z czworonogiem. Niezwykle wzruszająca historia, chociaż nie mogę powiedzieć, aby była zbyt oryginalna. Jednak ogląda się ten film całkiem miło i przyjemnie, a każdy znajdzie w nim coś dla siebie. Wiadomo, pozycja obowiązkowa dla każdego psiarza ;)
Benji
Kolejny film z psem w roli głównej. Nie wiem jak to jest, ale większość filmów o psach jest niesamowicie wzruszająca. Też tak macie? Oczywiście ten też taki jest. Poza tym typowy film familijny, bardzo przyjemny, raczej dla wrażliwych dzieci i dorosłych.
Spider-Man Uniwersum
Mimo że za kinem sensacyjnym nie przepadam, to filmy z super bohaterami bardzo lubię! To dla mnie taki rodzaj komedii, na którym zawsze świetnie się bawię. Spider-Man Uniwersum zaskoczył mnie formułą i oprawą graficzną, ale bardzo na plus! Nie pamiętam nic lepszego filmu z gatunku kina rajtuzowego w ostatnim czasie ;)
Jak wytresować smoka 3
Nie ma co, to jedna z tych nowszych produkcji (serii), która wiemy, że stanie się klasykiem. Trzecia część będąca zwieńczeniem miała zawieszoną bardzo wysoko poprzeczkę. I tak i nie. Sama bajka jest świetna i gdyby nie dwie poprzednie, to powiedziałabym że genialna, ale jednak z całej trylogii podobała mi się najmniej. Tak czy inaczej, pozycja obowiązkowa, nie tylko dla fanów serii :)
Pokémon: Detektyw Pikachu
Film po którym totalnie nie wiedziałam czego się spodziewać. Co wyszło w praniu? Taki średniaczek, dość przewidywalny, oczywiście pojawiają się różne efekty, żarciki. Wizualnie bardzo przystępnie. Ocena na Filmwebie to 6,5 i pewnie nie bez przyczyny. Na niedzielne popołudnie będzie jak znalazł, dla fanów Pokemonów zwłaszcza!
Mia i biały lew
Były filmy o przyjaźni z psami, był film o przyjaźni z pelikanem, to teraz czas na białego lwa. A co! ;) A tak całkiem serio, to piękny film poruszający bardzo ciężki temat. Kłusownictwo i polowanie na dzikie zwierzęta tylko i wyłącznie dla ludzkiej przyjemności i zabawy to okropna rzecz. Poza poruszeniem tej ważnej kwestii, to film o prawdziwej przyjaźni i empatii – typowo rodzinny, w sam raz na weekendowe popołudnie.
Ralph Demolka w Internecie
Druga część przygód Ralpha, który już po pierwszym filmie skradł nasze serca. Jak pierwsza część była dość sentymentalną podróżą, tak kontynuacja zabiera nas w świat Internetu! Myślę, że przypadnie do gustu jeszcze bardziej tym dzieciom, które już zaczęły swoją przygodę w sieci. Każdy znajdzie coś dla siebie, żarty i anegdoty dostosowane są do różnych przedziałów wiekowych ;)
Hotel Transylwania 3
To chyba jedna ze śmieszniejszych bajek jakie widziałam w życiu. Mimo, że to już trzecia część, to w ogóle nie nudzą mi się bohaterowie. W „trójce” dobrze znane nam postacie wybierają się na wakacje statkiem rejsowym, a tam to już będzie się działo ;) Polecam!
–
Będzie mi bardzo miło jeśli dopiszecie do tej listy swoje ulubione propozycje z minionego roku :)
1 komentarz
Hotel Transylwania <3 Uwielbiam ten film. Dzięki za inspiracje. Przypomniałaś mi tym, że bardzo chciałam obejrzeć nową Mary Poppins ;)